goldenarrow-bw

Grand prix Golden Arrow dla kampanii Lay’s

Grand prix VI edycji Golden Arrow przyznano agencji BBDO za kampanię „Wymyśl nowy smak Lay’s”. Nieśmiało dodamy że thoke dołożyło swoje 3 grosze zajmując się zaprojektowaniem części online kampanii – trzech promocyjnych stron www.

Naszym zadaniem było przygotowanie projektów graficznych trzech stron, kolejno promujących nowe smaki. Pierwszą była strona z możliwością zgłaszania smaków do konkursu, druga strona smsowej loterii a na końcu strona informująca o wybranych smakach przez jury konkursu Lay’s.

Oddajmy głos kapitule konkursu, mówi Anna Tutak-Kordyl, Przewodnicząca jury, Dyrektor generalny kategorii napoje w Pepsi-Cola General Bottlers:

[nextcolumn]
  • Wybór Grand prix nigdy nie jest łatwy, nie mniej w tym roku wśród zgłoszonych projektów był jeden, który wyraźnie pozytywnie odstawał od pozostałych, również reprezentujących wysoki poziom. Jury [...] nie miało wątpliwości, że kampania marki Lay’s „Wymyśl nowy smak Lay’s” była godna wyróżnienia Grand prix Golden Arrow
[nextcolumn]Dalej cytując za informacją prasową:

Powodów ku temu było kilka. Kampania ta, zgłoszona w kategorii „Kampania zintegrowana business-to-consumer (BtoC)” uzyskała wysokie noty we wszystkich kryteriach konkursu. Wyróżniała się strategią, wysoka efektywnością i kreatywnością. W projekcie „Wymyśl nowy smak Lay’s” to konsument „miał władzę”. Mógł wykreować nowy smak chipsów, który miał szansę na wprowadzenie do produkcji (4 smaki wymyślone przez konsumentów już znalazły się na rynku). Nagroda główna to 1% ze sprzedaży wygrywającego smaku, nie mniej niż 50,000 złotych.

To podstawowe założenie, będące ewenementem na polskim rynku, przyniosło rewelacyjne rezultaty. Kampania zaangażowała ogromną liczbę konsumentów. Warto zaznaczyć, że w pierwszym jej etapie odnotowano 714 tys. zgłoszeń nowych smaków! Marka Lay’s odnotowała rekordowy wzrost udziału w rynku, największy od 2007 roku.

[nextcolumn]
  • Trzeba również podkreślić doskonałe współgranie wszystkich kanałów komunikacji. Natomiast lekki i humorystyczny charakter kampanii, a więc odpowiedni dla grupy docelowej, widoczny był na każdym jej etapie – począwszy od działań w mediach społecznościowych i internecie[...]